Elektryczny, gdy chcesz. Benzynowy, gdy potrzebujesz. Nowy TUCSON Plug-in Hybrid łączy to, co najlepsze z dwóch światów. W pełni elektryczny tryb jazdy. A kiedy zabraknie energii do dalszej jazdy na silniku elektrycznym, wystarczy skorzystać ze stacji ładowania lub kontynuować jazdę z użyciem napędu spalinowego.
1
Hybrydowy układ napędowy typu plug-in w modelu TUCSON zapewnia niskie zużycie paliwa. i niesamowitą przyjemność z jazdy. Tworzy go dynamiczny tandem silnika benzynowego 1.6 T-GDi Smartstream oraz silnika elektrycznego o mocy 72 kW, który czerpie jego energię z akumulatora litowo-polimerowego 13,8 kWh. Razem, silnik benzynowy i elektryczny dostarczają 253 KM maksymalnej mocy i 304 Nm maksymalnego momentu obrotowego.
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Silnik benzynowy.
1,6-litrowy silnik T-GDi jest wyposażony w wyjątkowy, opracowany przez Hyundaia układ zmiennych czasów otwarcia zaworów, który optymalizuje osiągi silnika i obniża zużycie paliwa.
Silnik elektryczny.
Wydajny silnik elektryczny o mocy 72 kW dostarcza 304 Nm natychmiastowego momentu obrotowego, co zapewnia sportowy charakter przyspieszenia i osiągów.
Akumulator litowo-polimerowy.
Akumulator litowo-polimerowy o pojemności 13,8 kWh magazynuje energię elektryczną odzyskiwaną przez rekuperacyjny układ hamulcowy lub z ładowania po podłączeniu do ładowarki. Zmagazynowana energia zasila następnie silnik elektryczny.
Poznaj układy napędowe Hyundai.
Nasza oferta obejmuje: silniki benzynowe, hybrydowe, elektryczne i ogniwa paliwowe.
Przepływ energii - jak działa TUCSON Plug-in Hybrid.
Zależnie od warunków jazdy Hyundai TUCSON Plug Hybrid niezauważalnie przełącza napęd między silnikiem benzynowym i elektrycznym, a czasem wykorzystuje obie jednostki jednocześnie. Układ rekuperacji ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Energia zmagazynowana w akumulatorze może zasilać silnik elektryczny podczas przyspieszania, jazdy pod górę lub z małą prędkością. Złożony przepływ energii pokazano na poniższych animacjach.
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Ruszanie / niska prędkość.
Podczas ruszania lub jazdy z niską prędkością energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze zasila silnik elektryczny, który napędza Hyundaia TUCSON Plug-in Hybrid.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Przyspieszanie / jazda pod górę.
Podczas gwałtownego przyspieszania lub jazdy pod górę, silnik elektryczny i silnik benzynowy pracują równolegle, aby zmaksymalizować osiągi i zminimalizować zużycie paliwa.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Stała prędkość.
Podczas jazdy ze stałą prędkością moc jest dostarczana przez silnik benzynowy lub silnik elektryczny, w zależności od tego, który jest najbardziej energooszczędny w danej sytuacji.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Zwalnianie / Jazda w dół.
Układ rekuperacji ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Podczas zwalniania lub jazdy w dół generowana energia jest magazynowana w akumulatorze.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Odzyskiwanie energii hamowania.
Podczas zwalniania (np. przy hamowaniu lub podczas jazdy w dół) silnik elektryczny działa jak generator i zamienia energię kinetyczną na energię elektryczną, która jest następnie magazynowana w akumulatorze.
1
Ładowanie
Plug-in. Ładowanie z zewnątrz.
Samochód można ładować z publicznej stacji ładowania, domowej ładowarki ściennej lub zwykłego gniazdka. W przypadku ładowania w domu można za pomocą smartfonowej aplikacji Bluelink® zdalnie zaplanować ładowanie, np. w godzinach niskiego obciążenia sieci, gdy opłaty za prąd są niższe.
Ładowanie w domu i w miejscach publicznych.
W zależności od sieci elektrycznej i dostępności publicznych stacji ładowania w Twojej okolicy, dostępne są różne możliwości ładowania, np. domowa ładowarka ścienna (wall box), ładowanie z gniazdka 230 V lub stacja ładowania AC.
Przewody ładowania.
Dostępnych jest kilka rodzajów przewodów do ładowania Hyundaia TUCSON Plug-in Hybrid: jeden do publicznych stacji ładowania AC (typ 2, opcjonalny) oraz przewód ICCB z ładowarką, do ładowania ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego 230V (w wyposażeniu standardowym).