Ponad 100 000 egzemplarzy KONA sprzedanych w Europie.

Hyundai KONA cieszy się ogromną popularnością w Europie, już co czwarty sprzedawany egzemplarz to wersja Electric.

W ofercie jest dziś pięć wariantów tego modelu: KONA Hybrid, KONA Electric i trzy odmiany z silnikami spalinowymi, w tym KONA N. Do dzisiaj na świecie, od czasu debiutu modelu w 2018 roku, sprzedano przeszło 142 000 egzemplarzy, w tym 100 000 stanowią auta sprzedane w Europie.

Wraz z debiutem KONA Electric w 2018 roku, Hyundai stał się pierwszym producentem samochodów, który połączył subkompaktowe nadwozie SUV-a oraz w pełni elektryczny napęd.

Model ten dostępny jest z jednym z dwóch napędów elektrycznych: wersja o wydłużonym zasięgu wyposażona w akumulatory o pojemności 64 kWh i zapewnia zasięg 484 kilometrów (WLTP), natomiast wersja standardowa ma akumulatory o pojemności 39,2 kWh i oferuje zasięg 305 kilometrów (WLTP).

 

Hyundai KONA Electric jest idealnym samochodem dla klienta, który oczekuje wygody, jaką zapewnia SUV, ale bez lokalnego emitowania spalin. W 2020 roku model ten, jako drugi samochód marki Hyundai, po modelu IONIQ Electric w 2019 roku, zdobył maksymalną notę 5 gwiazdek w testach Green NCAP. Natomiast wcześniej w tym roku, magazyn Autocar umieścił model KONA Electric w rankingu najlepszych samochodów elektrycznych dla rodziny.

 

 

DAN Europe Sustainable Tour – to wydarzenie potwierdza, że podróżowanie autem elektrycznym w Europie nie stanowi już przeszkody

W Światowy Dzień Oceanów, czyli 8. czerwca, organizacja non-profit zajmująca się bezpieczeństwem nurkowania, czyli Divers Alert Network (DAN) Europe zorganizowała zrównoważoną podróż po Europie (Europe Sustainable Tour) – ambasadorzy organizacji, Alana Alvarez i Manuel Bustelo, podróżują za kierownicą Hyundaia KONA Electric. Celem organizowanej podróży było promowanie zrównoważonego stylu życia i odpowiednich nawyków, które przyczynią się do ochrony europejskich oceanów i szlaków wodnych. Ambasadorzy chcieli wybrać samochód, który odzwierciedli ich wartości, dlatego wybrali w pełni elektryczny samochód (BEV), całkowicie wolny od lokalnej emisji spalin.

Dotychczas ambasadorzy pokonali ponad połowę zaplanowanej trasy, startując z siedziby DAN Europe we Włoszech i osiągając Przylądek Północny, w Norwegii. Stale zwiększane zasięgi aut elektrycznych i rozszerzana sieć stacji ładowania sprawiły, że kierowcy nie muszą przerywać podróży na długo, aby naładować akumulatory, co sprawia, że samochody elektryczne stały się dobrym wyborem również na długie wyprawy. Wykorzystany przez członków organizacji DAN Europe model Hyundai KONA Electric z akumulatorami o pojemności 64 kWh osiąga, według normy WLTP zasięg 484 kilometrów.

„Czujemy, że wybór modelu KONA Electric na tę trasę był słuszny. Oprócz dokonania zrównoważonej decyzji, czyli wyboru auta elektrycznego, potrzebowaliśmy również pojazdu bezpiecznego, niezawodnego i bardzo skutecznego. Co więcej, podczas poszukiwań odpowiedniego auta elektrycznego na tę wyprawę dowiedzieliśmy się, że Hyundai Motor podziela naszą wizję ochrony środowiska i zrównoważonej przyszłości. Wizja marki idealnie wpisuje się w cel naszej podróży” – powiedziała ambasadorka organizacji DAN Europe, Alana Alvarez.

 

 

Posiadanie samochodu elektrycznego (BEV) to rosnący trend w Europie

Popularność Hyundaia KONA Electric idzie w parze z szerszymi trendami. Wzrost zapotrzebowania na samochody elektryczne (BEV) w Europie jest stabilny. Liczba rejestracji nowych samochodów elektrycznych jest dwukrotnie większa, w porównaniu z 2019 rokiem, jak wynika z European Electric Car Flash Report z lipca 2021 roku. Prawdą jest, że w pierwszych pięciu miesiącach 2021 roku zarejestrowano w Europie 355 000 nowych samochodów elektrycznych – to więcej niż w całym 2019 roku. Producenci poszerzyli swoją ofertę, aby sprostać wymogom dotyczącym obniżenia emisji dwutlenku węgla (CO2), więc spodziewane jest przekroczenie liczby miliona rejestracji nowych aut elektrycznych do końca 2021 roku.

Na potwierdzenie tego trendu warto przytoczyć raport Electric Vehicle Sales Review z którego wynika, że europejski rynek samochodów elektrycznych powiększył się o 147 proc. rok do roku w pierwszej połowie 2021 roku, osiągając liczbę 366 000 sprzedanych egzemplarzy.

Dodatkowo, posiadanie samochodu elektrycznego (BEV) jest dziś łatwiejsze i wygodniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ kilka krajów w Europie zachęca do zakupu bezemisyjnych pojazdów poprzez hojne dotacje, a liczba stacji ładowania pojazdów elektrycznych w Europie rośnie każdego roku. Uznając znaczenie infrastruktury ładowania w zachęcaniu do adaptacji aut elektrycznych, Hyundai Motor Group w zeszłym roku został udziałowcem IONITY, wiodącej w Europie sieci szybkich ładowarek. Obawy o zasięg i czas ładowania są jednymi z największych czynników powstrzymujących klientów przed zakupem pojazdów elektrycznych, oczekuje się, że zbudowanie gęstej sieci szybkich stacji ładowania w całej Europie zachęci do wzrostu popularności takich pojazdów.

 

W ciągu czterech lat Hyundai Motor zaprezentuje 12 nowych aut elektrycznych (BEV)

Model KONA Electric nie jest jedynym samochodem elektrycznym w ofercie Hyundaia. Wcześniej w tym roku firma zaprezentowała model IONIQ 5, przełomowy samochód typu CUV i zarazem pierwszy pojazd z nowej linii modeli IONIQ. Oryginalny Hyundai IONIQ, zaprezentowany w 2016 roku, był pierwszym samochodem oferującym wybór jednego z trzech rodzajów zelektryfikowanego układu napędowego: klasycznej hybrydy, hybrydy typu plug-in lub napędu elektrycznego.

Rozpoczynając od modelu IONIQ 5, Hyundai planuje zaprezentować 12 nowych aut elektrycznych (BEV) do 2025 roku. Firma ma także na celu sprzedawać 560 000 samochodów elektrycznych rocznie, począwszy od 2025 roku. Koncern Hyundai Motor Group, w skład którego wchodzą też Kia i Genesis, będzie oferował łącznie 23 auta elektryczne (BEV) i planuje sprzedawać globalnie milion egzemplarzy rocznie.

Rozszerzając swoją ofertę skierowanych na klienta zrównoważonych rozwiązań mobilnych Hyundai zbliża się do osiągnięcia swojej wizji „Progress for Humanity”. Celem jest poprawa życia ludzi poprzez skierowane na człowieka podejście do tematu mobilności. Samochody elektryczne, w szczególności Hyundai KONA Electric – zapewniający najlepszy w klasie zasięg, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i funkcje łączności – idealnie pasuje do kierowców o różnych stylach życia, a w pełni elektryczny napęd nie emituje lokalnie spalin sprawiając, że świat będzie lepszym miejscem dla nadchodzących pokoleń.