Całkowicie nowy KONA, opracowany w celu ograniczenia emisji bez zmniejszania przyjemności z jazdy, oferuje najszerszą gamę układów napędowych w segmencie. Masz do wyboru dwa rodzaje silników benzynowych 1.0 T-GDI oraz 1.6 T-GDI, a także napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 GDI.
Nowa KONA Hybrid jest wyposażona zarówno w silnik benzynowy, jak i silnik elektryczny – w pełni równoległy układ napędowy hybrydowy. A wszystko to bez konieczności ładowania akumulatora lub zmiany nawyków związanych z jazdą. Przenosząc światowej klasy oszczędność paliwa na wyższy poziom.
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Moc hybrydy.
Silnik benzynowy 1.6 GDI i silnik elektryczny zasilany akumulatorem, współpracują ze sobą, zapewniając wyjątkowe osiągi przy łącznej mocy 141 KM/104 kW.
Wysoki moment obrotowy.
Silnik elektryczny o mocy 43 KM zapewnia wysoki moment obrotowy i wysoką wydajność. Zapewnia również imponujące przyspieszenie podczas ruszania.
Przyśpieszenie.
Nowa KONA Hybrid przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy.
Przepływ energii.
Zależnie od warunków jazdy KONA Hybrid niezauważalnie przełącza napęd między silnikiem benzynowym i elektrycznym. System hamowania rekuperacyjnego ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Energia zmagazynowana w akumulatorze może zasilać silnik elektryczny podczas przyspieszania, jazdy pod górę lub z małą prędkością. Złożony przepływ energii pokazano na poniższych animacjach.
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Ruszanie / mała prędkość.
Podczas ruszania lub jazdy z małą prędkością energia elektryczna zgromadzona w akumulatorze zasila silnik elektryczny, który napędza KONĘ Hybrid.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Przyspieszanie / jazda pod górę.
Podczas gwałtownego przyspieszania lub jazdy pod górę, silnik elektryczny i silnik benzynowy pracują równolegle, aby zmaksymalizować osiągi i zminimalizować zużycie paliwa.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Stała prędkość.
Podczas jazdy ze stałą prędkością moc jest dostarczana przez silnik benzynowy lub silnik elektryczny, w zależności od tego, który jest najbardziej energooszczędny w danej sytuacji.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Zwalnianie / jazda w dół.
System hamowania rekuperacyjnego ładuje akumulator wykorzystując silnik elektryczny do hamowania. Podczas zwalniania lub jazdy w dół generowana energia jest magazynowana w akumulatorze.
1
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku
Hamowanie rekuperacyjne.
Podczas zwalniania (np. przy hamowaniu lub podczas jazdy w dół) silnik elektryczny działa jak generator i zamienia energię kinetyczną na energię elektryczną, która jest następnie magazynowana w akumulatorze i wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego.
1
Benzyna
Wybierz swoją moc napędową.
Dostępne są dwa warianty benzynowe z silnikiem 1.0 T-GDi o mocy 120 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła (2WD) oraz 1.6 T-GDi o mocy 198 KM z manualną lub automatyczną skrzynią biegów i napędem na przednie koła (2WD) lub wszystkie koła (4WD).
Porównaj silniki benzynowe.
Przesuń przełącznik, aby zobaczyć różne właściwości silników benzynowych.
7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów.
7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów łączy oszczędność paliwa i radość z jazdy manualnej skrzyni biegów z wygodą automatycznej skrzyni biegów.
6-biegowa manualna skrzynia biegów.
Płynnie działająca 6-biegowa manualna skrzynia biegów została zaprojektowana z myślą o szybkiej i precyzyjnej zmianie biegów.
Kliknij, aby odtworzyćKliknij, aby odtworzyćWróć do początku